Javni prevoz u Beogradu

Reset Password

header_image
Pronađi apartman
Your search results

Javni prevoz u Beogradu

18. децембра 2016. by Zeljko Brankovic

Javni prevoz u Beogradu
Gradski prevoz u glavnom gradu Srbije obavlja Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd, linijama autobusa, trolejbusa i tramvaja, privatni autobuski prevoznici, Saobraćajno preduzeće „Lasta“, koje drži lokalne i prigradske autobuske linije, Beovoz, ekspres mini busevi i taksi prevoznici.
Sistem gradskog prevoza podeljen je na četiri zone: uži centar grada, širi centar grada i dve zone u prigradskim naseljima. Noćne linije gradskog prevoza razlikuju se od dnevnih i pokrivaju kako širu teritoriju grada, tako i prigradska naselja. U periodu od ponoći do 3:00 časa ujutru saobraćaju na svakih pola sata do sat, a polazne tačke se nalaze na Slaviji, Trgu republike i kod Opštine Novi Beograd.
U gotovo svim vozilima, ali i na stanicama i velikim transportnim čvorištima nalaze se table sa mapama linija gradskog prevoza, urađene na srpskom i engleskom jeziku, a sva potrebna obaveštenja možete dobiti i od vozača.
Beovoz je železnička linija koja povezuje naselje Batajnicu i Novi Beograd sa stanicom kod Pančevačkog mosta. Tokom špica voz saobraća na svakoh 15 minuta, a van špica ide na 30 minuta.
U gradu funkcioniše 9 ekspres mini bus linija i to su: E1 (Ustanička – Blok 45), E2 (Petlovo Brdo – Dorćol), E4 (Ustanička – Bežanijska Kosa), E5 (Ada Ciganlija – Zvezdara),E6 (Mirijevo IV – Blok 45), E7 (Pančevački most – Petlovo Brdo), E8 (Braće Jerković – Dorćol), E9 (Kumodraž – Dorćol) i A1 (Trg Slavija – Aerodrom „Nikola Tesla“).
Osobe sa invaliditetom mogu da koriste vozila gradskog prevoza na samo nekoliko linija, budući da su samo ona koja njima saobraćaju opremljena specijalnim rampama. To su, za sada, trolejbus broj 22 i tramvaji sa brojevima 7, 12 i 13. No, i u ostalim vozilima postoji obezbeđeno jedno bezbedno mesto za invalidska kolica, a potrebnu pomoć će uvek pružiti vozač i, eventualno, kondukter. Pravilo korišćenja gradskog prevoza predviđa da se u vozilima koja imaju troja vrata ulazi isključivo na prednja vrata, a u onima sa više od vrata, ulazi se na prednja i zadnja, dok se ostala koriste isključivo za izlaz. Ovo pravilo ne važi za majke sa decom u kolicima i osobe sa invaliditetom, koje mogu i ulaziti i izlaziti na srednja vrata.
U beogradskom gradskom prevozu koristi se elektronski sistem za kontrolu karata, BusPlus. Postoje 4 tipa kartica:
• personalizovana beskontaktna pretplatna kartica koja se izdaje na tri godine i sadrži fotografiju i osnovne podatke o vlasniku. Važi 15 ili mesec dana, u zavisnosti od uplaćenog kredita, za neograničeni broj vožnji u dnevnom saobraćaju i ne mora da se validira pri ulasku u vozilo.
• plastična nepersonalizovana kartica se može kupiti na svim kioscima u gradu po ceni od 250 dinara, a zatim dopuniti bilo kojim novčanim iznosom. Po ulasku u vozilo mora se validirati, prinošenjem aparatu, koji će sa nje skinuti iznos koji odgovara ceni vožnje.
• papirna nepersonalizovana kartica košta 40 dinara i može se dopuniti samo jednom u iznosu cene odgovarajuće karte. Obavezno se validira po ulasku u vozilo.
• elektronska karta se kupuje uz pomoć mobilnog telefona, ali je trenutno moguće nabaviti je isključivo putem telefona koji radi u MTS mreži

Tu je i nekoliko drugih tipova karata – za jednokratnu vožnju, koja se kupuje kod vozača, za vožnju u trajanju od 90 minuta, sa mogućnošću korišćenja više linija u ovom vremenskom periodu, kao i vremenska karta za 1, 3 ili 5 dana.
Karte za vožnju u mini busevima se kupuju kod vozača i koštaju 145 dinara, dok karte za noćne linije gradskog prevoza koštaju 150 za užu i 210 dinara za širu gradsku zonu i kupuju se isključivo kod vozača.
Za vaš udoban i prijatan boravak u Beogradu pobrinula se agencija „Stan na dan“, koja vam nudi iznajmljivanje apartmana u celoj gradskoj zoni. Važno je istaći da su svi naši apartmani izuzetno komforni i funkcionalni, ali i da su smešteni u zgradama veoma blizu stajališta gradskog prevoza, tako da vam transfer do željenog mesta neće predstavljati nikakav problem.